Ekipa polska
Pit_R ma racje- Grenoble!!
A 22 chyba też z uwagi na ilośc szmat
zero wiatru, zero termiki 5.00 rano. Ktos potrafi mi wytlumaczyc roznice pomiedzy PDA a Airspeed??
Róznica plega na tym iż PDA wskazuje prędkość względem ziemi, wystarczy lekka nierówność terenu aby różnica pomiędzy airspeed i tą wzgl. ziemi była dość duża. Przynajmniej ja tak to rozumjem
A 22 chyba też z uwagi na ilośc szmat
zero wiatru, zero termiki 5.00 rano. Ktos potrafi mi wytlumaczyc roznice pomiedzy PDA a Airspeed??
Róznica plega na tym iż PDA wskazuje prędkość względem ziemi, wystarczy lekka nierówność terenu aby różnica pomiędzy airspeed i tą wzgl. ziemi była dość duża. Przynajmniej ja tak to rozumjem
VMG = Velocity Made Good = Prędkość rzeczywista zbliżania się do wybranego celu. Nazywana też prędkością wypadkową do celu.
"Zwykły prędkościomierz wskazuje tzw. prędkość przyrządową albo wskazywaną (IAS - Indicated Airspeed), która nie uwzględnia zmiany gęstości powietrza z wysokością lotu
(im mniejsze ciśnienie atmosferyczne, tym powietrze bardziej "oszukane"). Przy zwiększaniu wysokości lotu IAS będzie spadać, przy schodzeniu - wzrastać.
Prędkość lotu poprawiona o wartość wynikającą ze zmiany gęstości powietrza nazywa się rzeczywistą (TAS - True Airspeed).
Prędkościomierze z kompensacją ciśnieniową mają dwie wskazówki: IAS i TAS. jeżeli samolot nie ma prędkościomierza TAS, trzeba liczyć na piechotę: poprawka wynosi około 2% wartości wskazywanej na każde 300 m (1000 stóp) wysokości."*
*http://heading.pata.pl/wysok1.htm
Prawdopodobnie to prędkościomerz IAS.
Prędkosci zgadzałyby się mniej więcej...
edytowane: TAS popr. na IAS
"Zwykły prędkościomierz wskazuje tzw. prędkość przyrządową albo wskazywaną (IAS - Indicated Airspeed), która nie uwzględnia zmiany gęstości powietrza z wysokością lotu
(im mniejsze ciśnienie atmosferyczne, tym powietrze bardziej "oszukane"). Przy zwiększaniu wysokości lotu IAS będzie spadać, przy schodzeniu - wzrastać.
Prędkość lotu poprawiona o wartość wynikającą ze zmiany gęstości powietrza nazywa się rzeczywistą (TAS - True Airspeed).
Prędkościomierze z kompensacją ciśnieniową mają dwie wskazówki: IAS i TAS. jeżeli samolot nie ma prędkościomierza TAS, trzeba liczyć na piechotę: poprawka wynosi około 2% wartości wskazywanej na każde 300 m (1000 stóp) wysokości."*
*http://heading.pata.pl/wysok1.htm
Prawdopodobnie to prędkościomerz IAS.
Prędkosci zgadzałyby się mniej więcej...
edytowane: TAS popr. na IAS
Last edited by Pit_R on Thu Feb 22, 2007 10:12 am, edited 1 time in total.
No właśnie chyba nie TAS a IAS.Pit_R wrote: Prawdopodobnie to prędkościomerz TAS.
Prędkosci zgadzałyby się mniej więcej...
Jakby był TAS to powinien dobże wskazywać a wskazuje źle prędkości.
Nie uważacie że powinien być TAS ? wtedy prędkość wyliczona z zewnętrznego PDA ustawiało by się na prędkościomierzu szybowca a tak to się to nie zgadza
No jak dla mnie powinno to byc IAS bo watpie w to , ze w szybowcach sa predkosciomierze pokazujace TAS bo to bybylo raczej zbedne.Zreszta chcac nie chcac wszystkie predkosci w IUwL sa podane w IAS i biegunowa tez jest podana w IAS ( o ile sie nie myle) wiec nie wiem z czego GPS wylicza ta predkosc.Moze to jest symulacja niedokladnosci GPS-a?
krzysin wrote:Z drugiej strony opierając się na prędkości IAS możemy posługiwać się jedna i ta sama krzywa biegunowa. A gdy mamy prędkości TAS to one się znowu nie zgadzają z krzywa biegunowa na różnych wysokościach. Mam racje ???
Poprawka po wnikliwej analizie krzywe biegunowe wyznaczas sie dla IAS wiec jest wszytsko ok. Budzik w szybowcu pokazuje IAS
Last edited by krzysin on Thu Feb 22, 2007 12:37 pm, edited 1 time in total.
Wskazanie VMG na PDA to de facto TAS (w tym szczególnym przypadku pogodowym oczywiście!).
Zegar pokazuje IAS, o czym było wyżej.
JK na obrazku jest na 1191 m...
Zatem: 1191/300=3,97 => 3,97x2% => 7,94% z 129 km/h = ~10,24 km/h różnicy między wskazaniami...
_
edytowane: IAS poprawione na TAS. Dzięki dla Krzysina za zwrócenie uwagi na błąd.
_
Zegar pokazuje IAS, o czym było wyżej.
JK na obrazku jest na 1191 m...
Zatem: 1191/300=3,97 => 3,97x2% => 7,94% z 129 km/h = ~10,24 km/h różnicy między wskazaniami...
_
edytowane: IAS poprawione na TAS. Dzięki dla Krzysina za zwrócenie uwagi na błąd.
_
Last edited by Pit_R on Thu Feb 22, 2007 10:19 am, edited 2 times in total.
Just download it from thislinkFransois wrote: Can somebody send me the polnisch skins so I can put them into my skins folder?